Design dárkových karet – vše, co potřebujete vědět

Vytváření atraktivních dárkových karet určených k propagaci vaší značky je skvělý komerční tah. Chcete-li však podpořit prodej a také věrnost značce, musíte vědět, jak vytvořit design dárkové karty, který bude vaši organizaci co nejlépe propagovat!

Abychom vám toho pomohli dosáhnout a zároveň abyste měli měřitelnou návratnost investic, je tu náš komplexní průvodce návrhem dárkových karet.

dárková karta

JAKÝ MÁ BÝT PŘÍNOS DÁRKOVÉ KARTY PRO VAŠI ZNAČKU

Než se pustíte do kroků souvisejících s individuálním přizpůsobením dárkové karty, musíte si ujasnit její účel. Existuje řada způsobů, jak mohou podniky používat dárkové karty, takže stojí za to věnovat čas rozhodnutí o strategii dárkových karet, než přejdete k aspektům, jako je design.

Dárkové karty nabízejí podnikům řadu výhod a mohou dokonce nabídnout určitou míru stability, která pomůže kompenzovat nejisté ekonomické prostředí. Zprovoznění systému dárkových karet je obvykle o spojeno se snahou o zvýšení příjmů.

Dárkové karty jsou také levným způsobem, jak vybudovat povědomí o značce a přilákat více zákazníků. Někdo, kdo obdrží dárkovou kartu, může poprvé vyzkoušet vaše produkty a služby právě díky této přesvědčivé pozvánce k nákupu u vás!

Zaměřením se na design vaší plastové karty spolu s jejím univerzálním použitím, děláte nákup pro své zákazníky snadným a příjemným. To vše přispívá ke zlepšení loajality zákazníků.

Dávejte ale pozor, pokud jde o důvody, proč zákazníkům nabízet dárkové karty. Také podoba dárkových karet je důležitá. Musíte nabízet kvalitní a zajímavě zpracovanou kartu, aby bylo dosaženo požadovaného výsledku. Potištěný kousek papíru nebo dokonce jen elektronická dárková karta nemusí mít stejnou přitažlivost a nezvýší věrnost zákazníků tak dobře, jako správně navržená plastová dárková karta.

„ZELENÉ“ UVAŽOVÁNÍ U DÁRKOVÉ KARTY

Než se blíže podíváme na pravidla navrhování dárkových karet, musíme si položit důležitou otázku: jsou plastové karty stále v pořádku, když jsou všichni tak ohleduplní k životnímu prostředí?

Za prvé, tradiční plastové karty mají stále mnoho praktických, každodenních účelů a spotřebitelé by bez nich byli ztraceni. Zejména kreditní a debetní karty, ale také zákanické karty. Prodej dárkového poukazu vyrobeného z plastu lze považovat za běžnou obchodní praxi, díky níž je nákup položek snadný a pohodlný.

Pokud však zastupujete značku nebo společnost, která chce činit udržitelná rozhodnutí, jsou k dispozici vynikající alternativy k plastovým dárkovým kartám. Možnosti, které jsou pro spotřebitele stále velmi atraktivní, zahrnují 100% recyklovatelné nebo 100% rozložitelné plastové karty a také plastové karty vyrobené z recyklovaných materiálů. Je také možné získat dárkové karty úplně bez použití plastů, například vyrobené z dřevěných vláken.

‍Zvažování nejlepšího materiálu pro současné dárkové karty – včetně možností pro ekologicky šetrné značkové karty – je samozřejmě prvním krokem při navrhování dokonalé dárkové karty.

Co dalšího obnáší, když si chcete vytvořit vlastní dárkové karty na propagaci své značky?

DŮLEŽITÉ INFORMACE NA DÁRKOVÉ KARTĚ

Než se podíváte na inovativní designové nápady pro dárkové karty, je třeba učinit ještě několik rozhodnutí. Především o tom, jaké základní důležité informace by na dárkové kartě mely být uvedené.

Hodně záleží na typu zákazníka, kterého chcete přilákat, a na obecných důležitých sděleních značky, díky kterým budou vaše dárkové karty atraktivní pro zákazníky a uživatele. To nás vede k otázce, která karta bude fungovat nejlépe. Máte si pořídit jednostranně nebo oboustranně potištěné dárkové karty?

Mít působivou „přední stranu“ a uchovávat důležité informace na zadní straně plastové karty je logické, ale někdy je možné umístit důležité detaily i jen na jednostranných dárkových poukázkách.

Nejzákladnějším prvkem návrhu dárkových karet je zahrnutí vašeho loga a jakéhokoli sloganu, který použijete, způsobem, který vynikne a upoutá pozornost držitele karty. Také je třeba si ujasnit, zda se jedná o dárkovou kartu k použití v obchodě, online nebo kombinaci obou způsobů.

Díky tomu je vaše webová adresa klíčovou informací, takže uživatelé dárkových karet mohou buď najít nejbližší obchod či poskytovatele služeb, nebo přejít na vaše stránky elektronického obchodu.

‍Důležitým detailem může být také uvedení telefonního čísla zákaznického servisu na dárkové karty. Pomáhá sdělit lidem, kteří kupují dárkové karty, že bude pro zákazníka snadné s vámi komunikovat. Osoba, která obdrží dárkovou kartu, také bude vědět, že uživatelskou zkušenost berete vážně a jste značka, která o zákazníka pečuje!

Je důležité, aby na designu plastových karet nebylo příliš mnoho textu, ale nechybělo nic důležitého pro podporu vaší značky.

VÝBĚR BAREV PRO DÁRKOVÉ POUKÁZKY

Po zmapování základních firemních informací je další věcí, kterou je třeba zvážit při navrhování dárkové karty, základní barva tohoto důležitého marketingového a prodejního nástroje.

To bude do značné míry záviset na logu vaší značky a na tom, na jakém pozadí působivě vynikne. Většina společností má profesionálně zpracovanou firemní identitu, včetně návrhu firemních barev. Tím je většinou dáno, jaké barvy se budou vyskytovat i na dárkových kartách. Pokud však identita vaší značky zahrnuje trochu svobody pro výběr barev plastových karet, co musíte vzít v úvahu?

Je zřejmé, že hledáte způsoby, jak udělat dárkovou kartu přitažlivou na stojanech v obchodě, nebo udělat z plastové karty přesvědčivý důvod pro nákup online nebo při návštěvě prodejny.

Možná už znáte významy a nálady spojené s konkrétními barvami. Marketingový dopad barev však může být mírně odlišný. Teorie barev v marketingu je o tom, jak na něco upozornit, ale také ovlivnit něčí rozhodování a chování.

Dokonalým příkladem je, pokud byste vytvořili zlatou plastovou kartu. Byl by to dobrý způsob, jak upoutat pozornost spotřebitelů a znamenalo by to, že nabízíte vysoce hodnotné, prvotřídní nebo luxusní produkty a služby. I když to samozřejmě není vždy to, co chtějí značky sdělit.

‍Pokud například chcete získat dárkovou kartu, která je přitažlivá pro zákazníky, kteří dbají na životní prostředí, odstíny inspirované přírodou (zejména zelená) mohou být skvělou volbou pro barvy plastových karet. Zatímco střední odstíny modré dávají marketingově dojem spolehlivosti, klidu a stability.

Při navrhování poutavé dárkové karty pamatujte, že pro dárkovou kartu musíte zkombinovat tu nejlepší barvu s pozadím, díky kterému vynikne identita vaší značky. Můžete se také rozhodnout pro lesklý nebo matný povrch vaší karty, čímž zajistíte, že budete moci získat hotový produkt, který splňuje stylové požadavky vaší značky. Logo je možné navíc zviditelnit např. lesklým lakem, zatímco zbytek plastové karty může být matný.

KREATIVNÍ DESIGN DÁRKOVÉ KARTY

Výběr těch nejlepších barev pro dárkovou kartu není jediný způsob, jak zvýšit její vizuální přitažlivost pro zákazníky a také zvýšit její hodnotu pro lidi, kteří obdrží vaši značkovou plastovou kartu. Můžete také přidat grafiku na přední stranu – nebo na obě strany karty – a zvýšit tak její účinek.

Některé slavné značky jsou tak dobře zavedené, že jejich logo je vše, co potřebují na dárkové kartě, aby ji mohli efektivně prodávat. V této pozici ovšem není mnoho společností! Musíte tedy najít přesvědčivý obrázek nebo grafický design, který podporuje efektivní design dárkových karet.

Je to však chůze po tenkém ledě, protože příliš prázdná či naopak přeplněná karta může mít opačný efekt a odradit kupující. Také velikost plastové dárkové karty vás omezuje na konkrétní rozměry obrázků, takže příliš složitá grafika není vhodná.

Toto je další z kroků při navrhování dárkových karet, které mohou vyžadovat zasvěcené rady od zkušených dodavatelů plastových karet. Pomohou vám najít kreativní a jedinečné funkce pro vzhled a fungování vaší dárkové karty, aby co nejlépe odrážel vaši značku a to, co tato karta „prodává“.

Obrázky a grafiku na plastových kartách pro dárkové účely lze umístit:

  • Přes celou kartu
  • V jedné oblasti
  • Jako opakující se vzor

Při vytváření dárkové karty za účelem zvýšení prodeje zvažte také faktory specifické pro věk uživatelů karty. Například dárková karta vhodná pro děti potřebuje karikaturu nebo jinou grafiku, která osloví mladší publikum.

Nezapomeňte zkontrolovat, zda všechny obrázky, které používáte, jsou vaše vlastní, že k nim máte zakoupenou licenci, obrázky bez autorských práv a licenčních poplatků nebo designové prvky poskytované specialisty na karty.

JAKÝ JE NEJLEPŠÍ DESIGN DÁRKOVÉ KARTY?

Při vytváření vlastní dárkové karty je třeba myslet na více věcí, abyste mohli kartu přizpůsobit své značce a účelu. Potřebujete například podpisový proužek na plastové dárkové kartě? Mnoho organizací si také vybírá typy plastových karet, které obsahují magnetickou pásku, případně čip.

Je to plastová karta k celoročnímu prodeji a povzbuzuje lidi, aby ji používali jako dárky pro každou příležitost? Pak se vaše přizpůsobená karta může plně zaměřit na identitu vaší značky a zvolené barevné schéma a grafiku.

Toto je často nejlepší způsob, jak navrhnout dárkové karty pro malé podniky. Mnoho organizací vytvářejících dárkové karty specifické pro značku však potřebuje různé verze pro různá roční období nebo marketingové příležitosti.

Nejviditelnějším příkladem je tisk vánočních dárkových karet. Nebo hledáte nákladově efektivní způsoby, jak navrhnout přizpůsobené dárkové karty pro Den matek, Den otců, narozeniny nebo různá výročí.

Znamená to vytvořit řadu dárkových karet v různých provedeních.

DALŠÍ TIPY NA NAVRHOVÁNÍ DÁRKOVÝCH KARET, KTERÉ FUNGUJÍ

Chcete-li vytvořit dárkovou kartu, která zvýší prodeje a vybuduje silnou věrnost značce, je profesionálně navržený design nezbytný. Jako výhodu můžete využít mnohaletých zkušeností našich grafiků při návrzích vašich dárkových karet.

Perfect Cards již mnoho let pomáháme podnikům vytvářet efektivní značková řešení. Ať už vaše strategie dárkových karet zahrnuje cokoliv, kontaktujte náš tým a zjistěte více o řadě dostupných možností pro zlepšení vašeho podnikání.