Víte jak efektivně poděkovat svým zákazníkům?

Vděčnost není jen něco, co musí být používáno interně v rámci společnosti k uznání úspěchu a dobré práce svých zaměstnanců, ale také poděkovat zákazníkům je skvělý způsob, jak zvýšit jejich angažovanost a loajalitu. Projevování uznání také pomáhá budovat vztahy s dodavateli a jednoduše ukazuje základní dobré způsoby a profesionalitu se všemi ostatními typy obchodních kontaktů.

Známé přísloví říká: „Tichá vděčnost nikomu moc nepomůže.“ (Gertrude Stein) a to jistě platí, pokud chcete zůstat dlouho v paměti svých stávajících zákazníků nebo zapůsobit na nové, s vaším osobním spojením a silnou uživatelskou zkušeností.

Řekněme to takto: až 86 % spotřebitelů říká, že jejich zkušenost s nakupováním určuje, zda se v budoucnu vrátí ke stejnému obchodníkovi. A pokud jde o poděkování, ukazuje se, že dochází až o 100% zvýšení pravděpodobnosti, že někdo bude opakovat nákup právě v podniku, kde mu poděkují, nebo jinak projeví vděčnost.

Říkáte to svým zákazníkům často a dostatečně nahlas? Nalezení efektivních metod, jak zákazníkům, firemním klientům nebo vašim zaměstnancům ukázat uznání, je v této vysoce konkurenční době důležitou obchodní prioritou a správná strategie může vaší značce přinést významné výhody.

Jaké jsou nejúčinnější způsoby, jak poděkovat svým zákazníkům?

Buďte osobní v přístupu k zákazníkům

Zůstat ve spojení se svými zákazníky online – a ukázat, jak moc si jich vážíte – je snadné. Je to také důležité, pokud chcete zůstat konkurenceschopní v eCommerce a dalších podnicích pro spotřebitele. Začíná to dobrou telefonní a digitální komunikační etiketou. Například zaměstnanci, kteří říkají „děkuji za váš telefonát“ a projevují skutečný zájem o každého zákazníka.

Můžete také vytvořit automatizované systémy, které projeví uznání. To zahrnuje snadno nastavitelné iniciativy pro udržení zákazníků, jako jsou:

  • Děkovné e-maily pro potvrzení přijatých objednávek.
  • E-maily pro vyjádření vděčnosti a získání zpětné vazby po doručení zboží.
  • Pravidelné e-maily/SMS pro budování loajality a pozvání k opakovaným prodejům.
  • Ocenění zákazníků, kteří u vás hodně utrácejí nebo pravidelně objednávají.
  • Příspěvky na sociálních sítích děkují zákazníkům skutečným a vřelým způsobem.
  • E-maily s pozdravem k narozeninám a sezóně pro individualizaci komunikace se zákazníky.

Je důležité, aby tento druh zpráv o věrnosti zákazníků byl krátký a autentický. Váš projev uznání určitě nevyzní nejšťastněji pokud pro něj použijete například dlouhé nesourodé e-maily o vaší společnosti a jejích produktech, nebo nudné prodejní propagace.

Avšak smysluplné poděkování za to, že se s vámi vaši zákazníci zapojí, prostřednictvím personalizovaných e-mailů, SMS zpráv nebo dopisů, může upevnit váš oboustranně výhodný obchodní vztah. Například zpráva „záleží nám na vás“ a dotaz, jak jim můžete v budoucnu více pomoci.

Kreativní iniciativy zaměřené na věrnost zákazníků, jako je tato, mohou sloužit i dalším účelům. Pokud se vaši kupující cítí oceňováni a uznáváni, je mnohem pravděpodobnější, že vás doporučí také své rodině a přátelům nebo zveřejní pozitivní recenze online.

Nicméně, přiznejme si to, v dnešní době vás četné kladné hodnocení, které se nese virálním světem dostane velice daleko v zásadních marketingových cílech, jakými jsou budování loajality svých zákazníků, přitáhnutí zákazníků nových, zajištění opakovaných objednávek či budování povědomí vaší značky.

Nabídněte svým zákazníkům slevy a speciální či limitované nabídky

Oslazení vašeho „děkuji“ nabídkou, která povzbudí vašeho zákazníka, aby od vás nakupoval více, je dokonalým nástrojem pro věrnostní zákaznické programy.

Může to být například časově omezená akce na dopravu zdarma, procentuální slevy na objednávky nad určitou částku nebo cokoliv zdarma pouze pro stávající zákazníky. Zasílání e-mailů se slevami na další objednávku je vysoce efektivní způsob, jak generovat opakované prodeje.

Jednou z výhod poděkování zákazníkům speciálními nabídkami je, že tyto pobídky lze automatizovat a řadit je podle různých úrovní hodnot objednávek.

Problém je v tom, že mnoho společností tuto metodu budování loajality zákazníků již používá, takže váš projev vděčnosti by nemusel být tak „ohromující“.

Také, i když uskutečníte své „děkuji“ významným gestem ve smyslu speciální nabídky, vždy existuje šance, že zůstane bez povšimnutí. Zejména proto, že všichni dostáváme příliš mnoho skutečných a dokonce i falešných nabídek e-mailem, a všechny prostě neotevřeme.

Jaké jsou nepřehlédnutelné a vysoce ceněné způsoby, jak poděkovat zákazníkům, které vám pomáhají odlišit se od konkurence?

Jak si udržíte svého zákazníka?

Smysluplným způsobem ukázat zákazníkovi ocenění vyžaduje více plánování a kreativity než výše uvedené automatizované systémy. Stále však nemusí zahrnovat vysoké náklady a rozhodně stojí za další úsilí.

Osobní oznámení v balíčku s objednávkou

Velice konkurenční způsoby přístupu zákaznického servisu mohou zahrnovat např. ručně psaný děkovný dopis, který je přiložen k objednávce. K dispozici jsou již důmyslné programy pro rychlou výrobu něčeho, co vypadá jako ručně vyrobená a personalizovaná poznámka.

radostny zakaznik darkove karty perfect cards opava

Také poutavá ekologická karta nebo recyklovatelná plastová karta vložená do balíčku jako poděkování za vaši objednávku je skvělý nápad s nízkými náklady. Pokud se rozhodnete pro poutavý design spolu se zahrnutím podrobností, jako je adresa vaší webové stránky a telefonní číslo, bude pravděpodobnější, že si příjemce kartu podrží jako připomínku, že u vás má v budoucnu znovu nakupovat.

K objednávkám můžete samozřejmě použít nálepky a předtištěné přílohy, ale stále to může vypadat jako polovičaté nebo sériově vyráběné. Dalo by se to snadno přehlédnout. Zatímco plastové karty používané jako forma dárku k objednávce představují způsob, jak překonat očekávání zákazníků, ukázat vaši pozornost a poděkovat za objednávky.

Věrnostní karty pro zákazníky

Jedním z nápadů s nejlepší přidanou hodnotou pro udržení zákazníků je vytvoření „členství na míru“. Je relativně levné si pořídit věrnostní karty, které poskytují snadný přístup k vašim nabídkám s poděkováním, jako jsou dárky zdarma nebo slevy.

To je jedna z hlavních výhod věrnostních karet. Představují zásadní a snadno spravovatelný způsob, jak se spojit se svými zákazníky a podpořit opakovaný prodej.

Vaši zákazníci mohou obdržet informace o nových produktech, výprodeji nebo jiných propagačních iniciativách a mohou používat svou věrnostní kartu k přístupu ke speciálním nabídkám a pobídkám, třeba včetně nepřetržitého přístupu k VIP zákaznickým slevám.

Věrnostní programy umožňují vašim zákazníkům sbírat body nebo kredity za jejich nákupy, a odemknout tak odměnu, jakmile dosáhnou určité hranice. Může to být také něco jednoduchého, jako např. kavárna, která rozdává kávu zdarma za každých deset zakoupených nápojů, nebo umožňuje zákazníkům přístup ke speciálním nabídkám a dalším službám, jakmile dosáhnou určité úrovně v rámci vašeho věrnostního programu. Můžete dokonce pomoci vysoce hodnotným klientům a zákazníkům cítit se výjimečně tím, že jim poskytnete krásnou metalickou věrnostní VIP kartu pro opravdový prémiový dotek.

Poskytněte něco navíc nebo zdarma

Mezi další hmatatelné a velmi oceňované způsoby, jak rozpoznat své zákazníky, patří vytváření systémů odměňování věrnosti bezplatnými vzorky, dárky a včasným přístupem ke zboží ve výprodeji. Případně pomocí jejich věrnostní karty jako způsobu odemknutí zákaznických oprávnění (viz níže).

Zahrnutí nízkonákladových dárků k objednávkám zákazníků je jednoduchý způsob, jak zajistit pozitivní zkušenost s nákupem u vás, zatímco poskytování hodnotnějších dárků a dárků vašim nejlepším zákazníkům, zejména v mezipodnikovém prostředí, může pomoci posílit vztahy a podporovat loajalitu.

Omlouvám se a děkuji

Pro udržení zákazníků stojí za zmínku, jak důležitá je v této fázi vaše politika reklamací a vracení zboží. Každá firma řeší situace s nesprávnými objednávkami nebo odmítnutím zboží. Když je to vaše chyba, nejlepší zákaznický zážitek pochází ze zprávy „omlouvám se“ spolu s poděkováním například formou dárkové nebo věrnostní karty, která povzbudí vašeho zákazníka, že se cítí být vyslyšen a je tak motivován k další ochotě s vámi zůstat.

Přeměnu potenciálně negativní zkušenosti na pozitivní lze dosáhnout tím, že si připustíme chybu, omluvíme se a situaci rychle napravíme. Značka, která nabízí skvělé služby tím, že rychle řeší reklamace nebo má flexibilní servis, je skvělým způsobem, jak budovat důvěru a povědomí potenciálních a stávajících zákazníků, což pomáhá řídit opakované obchody a dlouhodobou spokojenost na obou stranách.

Poděkování firemním klientům

Pokud potřebujete zaujmout a udržet si firemní klientelu, dny, kdy je najdete a získáte na nějaké propracované firemní akci, jsou v mnoha odvětvích z velké části pryč. Naštěstí stále můžete poskytnout jasnou zprávu s poděkováním ve formě dárkových karet nebo věrnostních karet, podobných těm, které můžete objednat pro své koncové zákazníky.

podekovani zakaznikum darkove karty perfect cards opava

Věrnostní kartu lze využít pro přístup k bezplatným nebo výrazně zlevněným produktům nebo službám z vlastního portfolia, případně k výběru zboží a služeb sesterské společnosti nebo příslušného obchodního partnera.

Ať tak či onak, dárkové karty jako poděkování dávají příjemci příležitost vyhřívat se na vašem projevu uznání, kdykoli se mu to hodí, aniž by opustil kancelář! A děkovat formou dárkových karet je skvělý způsob, jak propagovat vaši firmu, udržet vaši značku v popředí mysli vašeho klienta a podpořit loajalitu a udržení.

Proč je důležité ocenit zaměstnance?

Nalezení citlivého a kreativního dodavatele plastových karet je také vysoce efektivní způsob, jak udržet své zaměstnance motivované a produktivní. Poděkování je pro vztahy mezi zaměstnanci zásadní. Existují důkazy, které naznačují, že značná část zaměstnanců se cítí v práci neangažovaná kvůli nedostatku uznání za jejich úsilí a tvrdou práci.

Řešení však může být neuvěřitelně jednoduché. Můžete zaměstnancům říci „děkuji za vaše úsilí“ ústně nebo písemně a poté jim vydat plastové nebo ekologicky šetrné dárkové karty, které podpoří vaše vyjádření vděčnosti. Karty lze použít jako efektivní doplněk k vytváření motivačních programů pro zaměstnance, včetně slev na vaše produkty, služby nebo jiných zaměstnaneckých výhod.

podekovani zakaznikum darkove karty perfect cards opava-6

Důležité je, že mnoho zaměstnanců uvádí větší ochotu vyrovnat se s tlakem a změnami v práci, pokud od vedení obdrží pozitivní zpětnou vazbu a projev vděku. Využití dárkových karet pro zaměstnance a další odměny je skvělý způsob, jak projevit své uznání. Pomáhá to zaměstnancům, aby se cítili být oceněni, a proto je pravděpodobnější, že budou aktivně pracovat ve prospěch zaměstnavatele.

Z toho plyne – nečekejte na každoroční závěrečné zhodnocení roku, abyste uznali úsilí, když pěkná plastová karta vám může kdykoliv v průběhu roku zajistit vyšší produktivitu.

Jak používat plastové karty pro projekty „Děkuji“?

Protože plastové karty na míru jsou vysoce efektivní způsob, jak podpořit udržení zákazníků a loajalitu zaměstnanců, potřebujete v této oblasti zkušeného a kreativního dodavatele. Specialista, jako je Perfect Cards, je schopen vyrobit rozmanitou škálu designů karet, včetně ekologických karet a firemních karet, které jsou skutečně jedinečné pro vaši firmu.

Ať už tedy hledáte jedinečné dárkové karty, kterými projevíte své uznání, nebo věrnostní karty, kterými odměníte zákazníky za jejich trvalou podporu, Perfect Cards nabízí nákladově efektivní a kreativní způsoby, jak podpořit vaši značku.

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak vám můžeme pomoci s vaší děkovací strategií, věrnostním programem nebo propagačním úsilím, kontaktujte nás a promluvte si s členem našeho týmu.