Obchodníci, kteří si stojí za svými výrobky, či službami, dávají do svého podnikání všechno, protože ví, že to co nabízí svým zákazníkům, je dobré, kvalitní, krásné, potřebné, chutné apod. Neméně jistě by si měli stát také za marketingovým nástrojem, zvaným „plastová karta“ a opravdu smysluplně na ní využít každé místo.
GRAFICKÝ NÁVRH + ČÁROVÝ KÓD FRČÍ NEJVÍC
Základem pro vytvoření grafického návrhu plastové karty, je informace od poskytovatele pokladního systému o tom, jaký věrnostní program jeho software nabízí. V zásadě je to tak, že pokud již používáte ve vaší provozovně nějaký pokladní systém se čtecím zařízením – čtečka čárových kódů, čtečka magnetických proužků nebo čipová čtečka, je určitě vhodné využít tato zařízení ke čtení plastových karet.
Nejběžnějším a také nejlevnějším čtecím identifikačním prvkem, který může plastová karta nést, je čárový kód. Totiž velké množství stávajících provozoven čtečky čárových kódů již používají v rámci svého pokladního systému, tak proč je nevyužít také pro tento velmi sofistikovaný marketingový nástroj, kterým je plastová karta?
Nejčastější typy čárových kódů, které se na plastové karty tisknou, jsou EAN-13, EAN-8, a Code 128. U prvních dvou typů je možné použít pouze numerické znaky. Zadavatel výroby si může pro jednoduchost stanovit numerickou řadu sám a to od pozice 1 do pozice 7 (v případě EAN-8) a od pozice 1 do pozice 12 (v případě EAN-13), poslední číslo se generuje automaticky systémem při výrobě. U čárového kódu Code 128 je možné si celou řadu (interpretaci) stanovit dle vlastního uvážení. Může být buď náhodně generovaná, nebo po sobě jdoucí a téměř jakkoli dlouhá a dokonce je zde možné použít alfanumerickou řadu, včetně pomlček a mezer.
Grafický designér, který vytváří grafický návrh plastové karty, by měl pro čárový kód ponechat bílý nepotištěný prostor a to většinou na zadní straně karty. Bílý podklad je vždy lepší pro čitelnost čárového kódu čtečkou a zadní strana se používá z toho důvodu, že nenarušuje design přední strany, který by měl zákazníka na první pohled zaujmout, případně mu navodit i příjemný pocit. Cílem je vybrat takový design, na který se zákazník rozpomene u pokladny, když platí. Protože jak je známo, většina z nás má již v peněžence více plastových karet a poutavý design usnadní rychlejší nalezení.
Plastová karta je dnes již velký fenomén, který jako marketing samotný pochází z USA. Díky ní již mnozí obchodníci vydělali spoustu peněz a jejich zákazníci byli zase spokojeni, že ušetřili, anebo získali ke svému nákupu něco navíc. Pokud jste obchodník a zvažujete, že byste své zákazníky rád motivoval k nákupu vašich produktů, či služeb, jsme tu pro vás, abychom vám poradili, jak co nejefektivněji využít tento jedinečný marketingový nástroj, kterým je bezesporu plastová karta.