S narůstajícím počtem digitálních karet a mobilních aplikací se marketingový fenomén jakým jsou „plastové karty“ dostává pomalu, ale jistě do pozadí. Dokonce i platební karty nahrazují aplikace v mobilu a budoucnost těchto dřívějších „zázraků“ v naší peněžence, díky kterým můžeme nakupovat nebo se nějak identifikovat, začíná být jedním velkým otazníkem. Je vývoj tak zřejmý, že i bankovním kartám zcela odzvoní?
Rychlost, jakou se technologie vyvíjí, by tomu odpovídala, avšak nabízí se tady několik možností, jež by mohly navrátit plastové karty zpět do hry.
- Mobilní telefony nevytváří zrovna bezpečný prostor pro naše osobní údaje a naše účty. Možná, že právě proto jak rychle jde technologický vývoj kupředu, budou zrovna plastové karty první na ráně, pokud se budeme jako lidstvo znovu navracet zpět k naší přirozenosti. U některých lidí, co si tento proces uvědomují, se to už děje a jsou to možná ti, kteří ke svým nákupům stále využívají platební kartu nebo hotovost místo aplikace. Tímto postojem se v podstatě snaží odolávat tomuto technologickému tlaku.
- Lidé mají plastové karty zkrátka rádi. Možná, že vše to hmotné je nám bližší více než to virtuální, co není až tak uspokojivé a mnohdy frustrující. Mohli byste namítnout, že mobilní telefon s aplikací je také hmotný. Ano, to je pravda, ale vytáhnout z peněženky kartičku, držet ji v ruce a nechat ji načíst je opravdu jiné, než přiložit telefon, který chytneme do ruky snad 100 x denně. No zkrátka jen koukat na screen obrazovky a např. projíždět loga prodejců, než si prohlížet pěkné třpytivé provedení plastové karty – prostě se to omrzí a zevšední.
- Plastová karta byla a možná stále bude vizitka prodejců. Je to něco, čím se obchodníci před ostatními prezentují a také odlišují. Aplikace bude vždycky prostě jen jakási virtuální náhražka.
Tedy jaká budoucnost plastové karty čeká, není zatím úplně jasné. Co ovšem víme určitě je, že byly a stále ještě jsou neodmyslitelnou součástí pokroku. Bez nich by bezhotovostní platby za nákupy a vybírání hotovosti z bankomatů (původně jen v bance) vůbec neexistovaly. Bez nich by také obchodníci neodměňovali smysluplně, strategicky a spravedlivě své zákazníky a vy byste tak neušetřili tisíce korun za svou loajalitu k určité značce nebo obchodu kde pravidelně nakupujete.
Plastové karty, ten malý kousek PVC nás jako lidi v nemalé míře ovlivnil, o tom není pochyb. A tak jak se bude vyvíjet budoucnost plastových karet, budou se přizpůsobovat i naše služby směrem k vám, jako zákazníkům. Vlastně už se vyvíjí. Nechte se překvapit 🙂