Potisk plastových karet a typy karet s potiskem

Plastové karty mohou být opatřeny různými potisky, které představují grafické prvky, ale také třeba speciální povrchové úpravy. Jak probíhá potisk plastových karet a jaké kreace karet mohou takovými metodami vznikat se hned dozvíte.

Výroba

Výroba plastových karet spočívá ve spojování více vrstev plastového materiálu, za působení určitých teplot a tlaků, rovněž se může jednat o metodu vstřikování, hlavním materiálem je pak polyvynilchlorid- PVC, případně PET, ABS či PC plast. Potisk může být realizován na různě silné karty a existují také rozličné velikosti.

Tisk

Při potisku plastových karet se využívá moderní metoda ofsetového tisku, tedy tisku z plochy. Místa s tiskem a bez tisku se v tomto případě nachází ve stejné výšce, další charakteristikou je to, že jednotlivé mastné tiskové barvy se navzájem odpuzují. Ofsetový tisk využívá speciální válec, na který se nanáší barva a následně je obraz přenášen na plast.

karta stoklasa

Typy karet s potiskem

Uveďme si typy plastových karet s potiskem, které patří k nejvíce využívaným, nejprve se zaměřme na jejich grafickou a barevnou podobu.

  • Nepotištěné karty
    Najdou si své využití například při různých reklamních a propagačních akcích ke vstupům a identifikaci osob, může se jednat o menší i větší formy, často pouze s textovým potiskem.
  • Potištěné karty
    Za velmi dobrou cenu můžete získat designově zajímavé karty pro členy klubu nebo okruh zákazníků.
  • Metalické karty
    Výroba věrnostních karet i jiných typů pomocí metalických barev či podkladů je velmi zajímavá a efektivní. Metalické plastové karty mohou být opatřeny různými stupni barevnosti kovů, od měděné, přes stříbrnou, až po zlatou či platinovou, doslova tak volají po tom, aby byly darovány VIP osobám.
COOP karta – body, benefity, registrace, aktivace, ztráta

Zákaznická COOP Dobrá karta je součástí COOP věrnostního programu, který je dostupný v některých družstvech a jednotách COOP v celé České republice. Základní princip programu Dobrá karta se v zásadě neliší od konkurence a spočívá v tom, že jako zákazníci jste odměňováni body za vaše nákupy.

Čtěte více »